Het verkrijgen van naamsbekendheid is belangrijk voor jouw bedrijf. Het zorgt er immers voor dat meer mensen jou leren kennen, waardoor je ook weer nieuwe kansen creëert. Na verloop van tijd kan je een flink klantenbestand opbouwen en jouw concurrenten achter je laten. Je moet hiervoor wel het juiste promotiemateriaal aanschaffen. Dit materiaal voorkomt dat je jouw naam niet op een goede manier naar buiten brengt. Maar wat is er dan allemaal mogelijk? Onderstaande informatie zet een aantal van de meest populaire middelen voor jou op een rij.

Items om weg te geven

Een van de mogelijkheden om jouw naam naar buiten te brengen is door middel van plastic bekers bedrukken. Je kan deze bekers gebruiken voor in de kantine, maar ook om uit te delen tijdens een evenement. Het kan behoren tot merchandise, waaronder ook sleutelhangers, pennen en mokken vallen. Het zijn voornamelijk ‘weggeef’ items, die niet veel geld gaan kosten en toch klanten op kunnen leveren. Ze vergroten de zichtbaarheid van jouw werk en geven een positieve associatie bij de ontvangers. Een win-win situatie voor iedereen die zijn bedrijf een flinke boost wil geven, zonder dat er een flink budget aan op moet gaan.

Visitekaartjes, brochures en flyers

Een andere mogelijkheid om meer naamsbekendheid te geven is door middel van visitekaartjes, brochures en flyers. Ondanks het digitale tijdperk blijven visitekaartjes toch een krachtig hulpmiddel om te netwerken. Een goed ontworpen visitekaartje met alle contactinformatie zorgt dat er een goede indruk wordt achtergelaten bij de ontvanger. De brochures en flyers zorgen voor meer informatie over het bedrijf, de producten en diensten. Deze kan je op beurzen en evenementen verspreiden of in een goodiebag stoppen. De ontvangers zien jouw naam zo nog een aantal keer voorbijkomen en hebben de beknopte informatie al bij de hand.

Online content voor de nieuwe generatie

Online aanwezigheid is belangrijk. Veel jongeren zitten bijvoorbeeld op sociale media en andere platformen en zoeken ook hier naar informatie over bedrijven. Het is daarom ook van belang dat je digitale content creëert. Hierbij kan je denken aan het bijhouden van blogs en sociale mediakanalen. Ook infographics, video’s en podcasts zorgen voor meer informatie. Met de digitale content kan je jezelf verbinden met de potentiële klanten en jouw kennis en ervaring delen met de buitenwereld. De band die je opbouwt, geeft weer een positieve indruk en onderscheidt jou van de concurrenten binnen de sector.

Advertenties en e-mailmarketing campagnes

Zowel online als offline advertenties kunnen gerichte zichtbaarheid bieden aan jouw bedrijf. Dit kan variëren van betaalde online advertenties op sociale media tot banners op lokale evenementen. Het is van belang dat alle advertenties zo goed mogelijk bij het bedrijf passen. Denk aan de huisstijl, de kleuren en het logo van het bedrijf. Het moet direct opvallen dat het van jou op komt. De e-mailmarketingcampagnes geven jou een directe manier om in contact te komen met klanten. Door voor doordachte campagnes te kiezen krijgen de klanten gepersonaliseerde aanbiedingen, nieuwsbrieven of updates over het bedrijf. 

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *