Heb jij een gedeelt kantoor, dan kan een lockerkast wel zo fijn zijn. Niet alleen om je spulletjes in op te bergen na een dag te hebben gewerkt, maar ook om het geheel netjes te houden. Je zit er namelijk niet op te wachten, dat de schoonmaakster na werktijd in al je belangrijke papieren kan lopen neuzen, maar komt ook een rommelig bureau je eigen werkzaamheden vaak niet ten goede. Een opgeruimd kantoor zorgt namelijk voor een stuk meer rustig en structuur, wat je direct ook zult merken in je werk. Kortom, flink wat voordelen dus zo’n lockerkast op kantoor. Dus heb jij een kantoor, maar twijfel je nog of een lockerkast iets voor je is? Dan hebben wij een aantal voordelen voor je op een rijtje gezet.

Opgeruimde plek

Het grootste voordeel aan lockerkasten, is dat je je kantoor altijd netjes hebt. Doordat je je spullen na werktijd achter een deur kunt doen, zal je zien dat je direct een hele andere uitstraling hebt op je kantoor. Een fijne en vooral opgeruimde werkplek zijn namelijk één van de meest belangrijke zaken als we het hebben over goed kunnen werken op kantoor. Je zult namelijk zien, dat een opgeruimde werkplek ook doorwerkt in je hoofd en nog belangrijker, je kunt alles eenvoudig en snel terugvinden. Wanneer je alle papieren op je bureau laat liggen, dan is er natuurlijk de kans dat je sneller iets kwijtraakt.

Veilig

Wanneer je op een kantoor werkt, dan is de kans vrij groot dat er na werktijd schoonmaaksters komen op het kantoor schoon te maken. Het is dan wel zo prettig, dat eventuele gevoelige documenten veilig liggen opgeborgen in een lockerkast. Zo hoef je je geen zorgen te maken dat eventueel iemand anders inzage krijgt in vertrouwelijke informatie en kun je het de volgende dag eenvoudig en snel weer pakken. Kortom, ideaal dus! 

Ruimte

Wanneer jij kiest voor kasten op kantoor, dan betekent dit ook dat je een stuk efficiënter met je ruimte om kunt gaan. Doordat een kast strak kan worden ingedeeld, hoef je niet het grootste deel van je spullen op je bureau te laten liggen. Hierdoor kun je je bureau gebruiken voor zaken die er echt toe doen en kun overbodige spullen in de kast opbergen. Kies je voor een kast die de hoogte heeft van een dressoir, dan kun je ook de bovenkant van deze kast mooi gebruiken voor eventueel wat spullen die minder gevoelige informatie bevatten. Zo sla je dus meteen twee vliegen in één klap! 

Is een lockerkast iets voor mij?

Zit jij met meerdere mensen op kantoor, dan is het wellicht een mooie toevoeging om eens te kijken naar een lockerkast op je kantoor. Vooral wanneer je met meerdere afdelingen op een ‘kantoortuin’ zit, is niet alle informatie voor iedereen bestemd. Je zit er immers niet op te wachten, dat iemand van een andere afdeling toegang heeft tot bedrijfsgevoelige informatie die daar eigenlijk helemaal geen inzage in hoort en mag hebben. Dus twijfel jij of een lockerkast wel daadwerkelijk iets voor je is, bespreek het dan gewoon eens met je collega’s. Je zult namelijk zien, dat wanneer jij bovenstaande punten benoemd, ze hier vaak zelf nog helemaal niet aan hadden gedacht.

Leave a comment

Your email address will not be published.